Personvogner
Personvognene 9, 10, 11 og 12
Vognene ble levert av Skabo Jernbanevognfabrikk på Skøyen til banens åpning i 1908, og gikk i persontogene fram til trafikken ble innstilt i 1963. Vogn 12 ble gitt til Setesdalsbanen i 1977 og går i museumstogene der. De andre tre vognene har gått på museumsjernbanene siden 1983.
Cfo 9 og 10
Vognene har to kupéer for 3. klasse med plass for 24 og 16 personer. I tillegg er det gods-, post- og konduktøravdeling.
Vognene ble restaurert både utvendig og innvendig i forbindelse med banens 100-årsjubileum i 2008. De er malt i opprinnelige interiørfarger i gult og brunt. Under restaureringen er også de gamle lampeholderne som var i vognene ved leveransen i 1908 rekonstruert. Utvendig er teakkledningen skrapt ned, og vognene fikk 24 strøk olje.
Tekniske data:- Lengde: 16 140 mm
- Vekt: 16 tonn
- Største hastighet: 60 km/t
- Antall sitteplasser: 40 på tredje klasse
- Last: 6 tonn
Aco 11 og 12
Vognene hadde to kupéer for 3. klasse og én kupé for 1. klasse. I 1949 ble plysjsetene i 1.klasse-kupéene fjernet og det ble innsatt vanlige trebenker for 3. klasse i stedet.
1. klassekupéen i vogn 11 ble rekonstruert i 2008 med stoppede seter i mahogni og med rød plysj. I denne kupéen er det også plysj under vinduene. Øverst og i taket er det tykk, preget tapet, malt i bronse og hvitt. Mellom setene er det mahognibord.
Vognen hadde opprinnelig to toaletter, ett for 1. klasse og ett for 3. klasse. Toalettene hadde direkte utslipp ned i skinnegangen. Toalettene er nå avstengt av hygieniske og miljømessige årsaker.
Tekniske data:- Lengde: 16 140 mm
- Vekt: 16 tonn
- Største hastighet: 60 km/t
- Antall sitteplasser: 52, hvorav 40 på tredje og 12 på 1. klasse
Kultursti
Med vising i KPs egen løsning
Noen utvalgte kullturpunkter
Kultursti løkken verk
-
-
Gammelbyen - Brakkan
Bydelen Brakkan ble bygd ut for at arbeidere i gruva og vaskeriet skulle ha en plass å bo.
-
Bjørnli Haveby
Ettersom gruvedrifta ble flyttet vestover ble neste bydel også det. Bjørnli ble bygd ut i perioden 1915-1921
-
-
-
-
Fearnley sjakt, vaskeriet og oppredningsverket
Fearnley sjakt, vaskeriet og oppredningsverket
-
-
-
-
Astrup sjakt
Astrup sjakt ble åpnet i 1972 og var i drift til gruva stengte i 1987. Sjakta er den nyeste og vestligste sjakta i hovedgruva på Løkken Verk.
-
Anleggsveien og styrten
Når Astrup sjakt ble tatt i bruk ble det anlagt en vei fra gruveområdet på Moshaugen via Fagerlia og til oppredningsverket.